Cumartesi, Mart 18, 2017

Gizliajans - Alper Canıgüz


"İşte havai fişeği icat eden Çinli'ye esin kaynağı oluşturan duyguyu keşfedişim tam o ana denk geliyordu. 'Peki ikimiz birden ortadan kaybolunca yanlış bir şeyler düşünmesinler?' dedim sırıtarak.
  'Dua et de düşünsünler,' diye karşılık verdi sevgilim. 'Evlilik dışı ilişki hala cinayet kadar büyük bir suç sayılmıyor.' "

" 'Hayır, hayır doğru bu, mütevazı bir insanım ben. Hiç değilse bir sergi açayım diyordum bir aralar ama...' Bakışlarını uzaklara dikip derin bir iç geçirdikten sonra cümlesini tamamladı. 'Sanat zannederler diye korktum.' "

" 'Hatıralar diyorum,' diyorum dedi kıllı parmaklarıyla kafasını işaret ederek. 'Hani şu beynimize depoladığımız yaşam parçaları. Ben üçgen ya da dörtgen gibi iki boyutlu olduklarını hiç sanmıyorum açıkçası. Mesela kübik ya da silindirik olabilir hatıralarımız... Veya konik.' "

"Tüm mutlu evlilikler birbirinin aynısıdır, mutsuz olanlarının herbirinin mutsuzluğu ise kendine özgüdür."

"Kadehlerimizi tokuşturup rakılarımızı yudumladık. 'Fezai Bey sevgilimin uzaylı olduğunu iddia ediyor,' dedim.
  'Bütün kadınlar öyledir,' dedi Kız Tevfik."

"Aşk her zaman yaşanmış bir şeydir... Aşk hiç yaşanmakta olan bir şey değildir. Ancak bir hatıra olabilir. Aşk acısı zannettiğin şey, aşkın kendisidir."

Hiç yorum yok: